Druk, druk, druk maar tegelijkertijd niets anders dan fun, fun, fun! Nu ook mijn Chinese lessen zijn begonnen vliegen de dagen hier voorbij en in de weekends veranderen ik en Aline van businessvrouwen in toptoeristen (en ja daar hoort een selfiestick bij). Zo zijn we twee weken geleden naar een Acrobatic Show gaan kijken, wat toch wel behoorlijk impressionant was en bezochten we voor het eerst de fake market. Heaven on earth is dat maar dan iets minder heaven door de stank, vuiligheid en teveel Chinezen die niets anders kunnen zeggen dan 'choppastick, handabag, lady for you, Plada, Michael Kols, Lay Ban'  en zo kunnen ze nog wel even verder gaan. Wanneer je je hier hebt overgezet kan je erin vliegen! Alles wat je maar wilt en wat je je maar kan bedenken wordt hier verkocht en het beste is natuurlijk, de prijs bepaal je zelf. Wanneer je je keuze hebt kunnen maken halen ze hun rekenmachientje boven en kan het afbieden beginnen. Hoewel ik en Aline dachten dat we toch wel goede deals hadden gesloten hoorden we later dat we er nog minstens 20% meer hadden kunnen afkrijgen maar voor een eerste keer brachten we het er al bij al toch goed vanaf. En wees maar zeker dat dit niet mijn laatste bezoekje was aan de fake market ;)

Ook mijn roommates wouden wat gaan toeristen en zo besloten we om gezellig naar de Zoo te gaan. Voor €5 naar de panda's gaan kijken daar zeg ik natuurlijk ook geen nee tegen. De panda's waren dan uiteindelijk ook het enige dat mijn €5 waard was. Ondanks het teleurstellende Zoo bezoek (buiten de panda's uiteraard) was ook dit toch weer een topdag, stralend weer en met de boys altijd fun verzekerd!

Maar de apotheose van de afgelopen twee weken was toch wel onze uitstap naar de Yellow Mountains. Zoals jullie (hopelijk) wel weten was het hier vorige week Chinees Nieuwjaar (ik had dus het geluk mijn goede voornemens van 1 januari al wat te kunnen aanpassen :p) en ik en Aline hadden dus een weekje vrijaf. Aangezien Shanghai een verlaten stad is tijdens deze periode besloten we maar van de gelegenheid gebruik te maken en op uitstap te gaan. Ik ga niet uitleggen waarom we voor de Yellow Mountains kozen, ik raad jullie aan om dit eens te googelen en de afbeeldingen zeggen dan wel genoeg denk ik :D Op woensdagochtend vertrokken we met de bus richting Tunxi, waar we onze eerste nacht zouden verblijven. Na een rit van 6u kwamen we aan in Tangkou, dus niet Tunxi, dus verkeerde halte. Aangezien China nog altijd China is bleek het enorm moeilijk om ons duidelijk te maken waar we een bus terug konden nemen naar Tunxi. Gelukkig liep er daar ook een Chinees gezinnetje rond (bijna even hopeloos als ons) dat ook opzoek was naar een bus richting Tunxi, uiteindelijk besloten we dan om samen een taxi te nemen en zo stonden we een uur later eindelijk in Tunxi. Onze B&B voor de eerste nacht was super, Steven (de uitbater) was jarenlang gids geweest in de Yellow Mountains en vertelde ons alles wat we moesten weten voor we aan onze beklimming konden beginnen. Ik en Aline besloten daarna nog even een wandelingetje te maken in de omgeving maar aangezien het New Year's Eve was waren de straten doods en viel er niets te beleven. Maar dit was buiten onze selfiestick gerekend, we hebben ons uiteindelijk kostelijk geamuseerd met het selfie'en!

De volgende morgend vertrokken we na een stevig Chinees ontbijt richting de bergen. Een tocht van 6.5 km die bestond uit trappen, trappen en ahja trappen. Onze kuiten hebben het geweten! Maar het zicht was fenomenaal en onderweg hebben we ons uiteraard weer op en top geamuseerd. Poseren met de Chinezekes, een beetje klimmen, selfie'en, nog eens poseren met de Chinezekes, lachen met de Chinezekes en al bij al veeeeel klimmen! Wanneer we de top hadden bereikt gingen we opzoek naar onze hostel waar we onze rugzakken konden achterlaten om dan nog wat meer trappen te gaan beklimmen. Maar het was het allemaal meer dan waard want ik heb nog nooit zoiets impressionant gezien als het berglandschap van de Yellow Mountains! Na een slapeloze nacht (door een dikke Chinese snurkende vrouw) stonden we om 6u op om naar de zonsopgang te gaan kijken. Dat dachten we toch.... Eenmaal buiten zagen we dat het weer dit misschien wel eens ging kunnen verpesten, mist, regen en wolken. Maar we deden toch een poging en beklommen nog maar eens een piek om daar te wachten op de zonsopgang, tevergeefs! Maar we gaven de moed niet op en besloten toch nog een wandeling te maken op de bergen. Uiteindelijk zijn we meer op de foto geweest met Chinezekes dan dat we die dag bergen hebben gezien. Een beetje teleurgesteld besloten we dan maar terug naar beneden te gaan (deze keer met de kabellift :D). Aangezien ze voor de volgende dag nog meer regen voorspelden namen we diezelfde avond nog een bus terug naar huis. Onze trip was dan wel wat in mineur geëindigd maar toch had ik me geen beter begin van het nieuwe jaar kunnen inbeelden!

Weetjes:

- Ik kan op mijn stage (stiekem) op fb dus ik probeer er deze week of volgende week wat foto's op te zetten.

- Bezoek en 'vind ik leuk' allemaal de pagina 'Aline Voyage' op fb!

- Ik heb 'Chinees' gekookt en da viel ni mee, lang leve streetfood!

- Mijn Chopstick skills gaan de betere kant uit.

- Postkaartjes zijn hier niet te vinden maar geen getreur mijn liefste vrienden, ik blijf zoeken!

- Volgende keer een blog over de supermarkt want da is hier ne wereld apart!

Dag vriendjes, dag vriendinnetjes,

tot de volgende keer maar weer!